Tärkeimpänä kriteerinämme brändien valitsemisessa on, että brändin ytimessä on vastuullisuus. Tämä näkyy niin, että brändi elää ja hengittää vastuullisuutta tekemällä tuotteistaan, tuotannostaan ja koko arvoketjustaan mahdollisimman vastuullisen.
Valitettavasti vastuullisista vaihtoehdoista kertominen voi olla haastavaa, sillä käytössä ei ole yksinkertaisia ja suoraviivaisia vastuullisuusmerkintöjä, joilla kommunikoida esimerkiksi ekologisia materiaaleja, eettistä tuotantoa tai yrityksen yhteiskuntavastuuta. Ruokateollisuudesta tutut merkinnät kuten luomu, reilu kauppa ja lähituotanto pätevät osittain myös vaateteollisuudessa ja antavat suuntaviivoja vastuullisien urheiluvaatteiden valitsemiselle. Loppujen lopuksi on kuluttajan oma valinta, mitä kriteereitä pitää merkittävimpänä. Lisää tietoa urheiluvaatteiden vastuullisuudesta löytyy blogistamme.
Me Weekendbeellä haluamme varmistaa, että kaikki tuotteemme ovat vastuullisia valintoja. Näin sinun ei tarvitse miettiä erilaisia vastuullisuuskriteerejä, sillä pidämme huolen, että kaikki valinnat ovat hyviä valintoja.
Tärkeimmät kriteerimme valitessamme vastuullisia brändejä ja tuotteita:
Katso tuotteemme ja valikoimamme.